Így kapcsolódunk mi

kapcsolodas.jpg

Ahogy egy héttel korábban írtam; mostanra világossá vált, hogy a számomra normális világ, azokkal a fajta érintésekkel, találkozásokkal, amelyek igazán fontosak nekem, egy jó ideig nem tér vissza. Kapcsolódásaink új mederbe terelődtek. Igen, jórészt az online térbe; de van néhány olyan offline találkozási pont, ami most különösen jól esik. 

1. Nyolc órai taps

Minden este megtartjuk nyolcórás tapsot a környéken. Különösen kedves szokásunk ez  azóta, amióta van az utcánk túloldalán egy idős hölgy (nem tudom, hogy az utcán felismerném-e), akinek az erkélye velünk szemben van épp. Minden este átintegetünk egymásnak, majd a taps végeztével elköszönünk.

2. Élet a gangon

Gangos házban lakunk, már nem először. Megszoktam és szeretem ezt a formát, ami jelen esetben különösen alkalmas arra, hogy megtartsuk a kívánt távolságot, mégis tudjunk a másikról. Beszélgetések, közös online rendelések terepe a körfolyosó, amit gyanítom, ahogy megyünk bele a nyárba, még többet és intenzívebben fogunk használni. Együtt is, akár.

3. Erkélybeszélgetések

Kedves ismerőseink az első emeleten laknak; ez a magasság ideális arra, hogy napi sétánk során meglátogassuk őket, beszélgessünk egy kicsit. Csak a nézőpont változatlan: ők fölülről néznek le ránk, mi alulról szemlélődünk.

Nem gondoltam volna, hogy ezek az újfajta találkozások ennyit jelentenek. Bár nagyon vágyom a természetbe, vidékre, de most látom azt is, hogy mennyire szükségünk van erre a baráti-ismerősi közegre - a füvesítést, zöldítést pedig megoldjuk a lakáson, a házon belül. 

Így kapcsolódunk mi. Másként, mint eddig, de örülök, hogy sikerül.