Mozgásnapló korona idején


otthontorna_1.jpgLassan eltelik az első, itthon töltött munkahetünk (3 otthon tanuló/dolgozó fő) - arra gondoltam, hogy itt az idő mozgás szintjén levonni a tanulságokat. 

Elöljáróban annyit, hogy gyakorlott otthon (is) mozgó vagyok - még 96-ban kattantam rá a Callaneticsre (no az sem ma volt). Bárhol képes voltam és vagyok tornázni, ahol adott volt egy matracnyi terület. Így itthon is akadtak sporteszközök szép számmal - a beszerzéssel tehát nem volt gond.

Eddig is fontos szerepe volt a biciklinek, de múlt hét óta már teljesen "hajtáspajtás" üzemmódba kapcsoltam - bringával jártam a várost, ezzel költöztettem haza az irodát. Naponta másfél-két órát családilag is kibiciklizünk, mert így tudunk hatékonyan kikapcsolódni másoktól távol. 

A kutyasétáltatással nálunk sincs gond - a kutya biztos nyertese az ügynek, mind az itthoni falkázás, mind a séták tekintetében. 

A lépcsőzés is teljes természetességgel vonult be a napi szokásaink közé - mivel a harmadik emeleten vagyunk, ez is ér valamit. 

Ami viszont fontos tanulság volt számomra, az az, hogy összességében nem lett több/bármikor időm mozogni. 

Hiába nem megyek el itthonról, van egy közösen kialakított napirend, amiben meg kell találni a helyét a mozgásnak, ugyanúgy, mintha dolgozni mennék, csak tán még úgyabbúl, mert most a munka, főzés és házimunka mellett kell helyet találni az itthoni aktivitásnak. Ráadásul, tényleg szeretnék kicsit lassítani és kevesebbet online lenni - viszont a beltéri mozgásos lehetőségek nagy része is a netre költözött.

A megoldást most az jelenti, hogy a tanáraim is átálltak az online órák tartására. A héten többször vettem részt  Judit, a pilates tanárom online óráján és ennek kapcsán jöttem rá, hogy a mozgáson felül legalább ugyanolyan fontos látni hallani a többieket, illetve az sem mellékes, hogy kamerán keresztül a tanár is látja a mozgásomat és valamennyire javítani is tud, én pedig továbbra is bérletet tudok váltani hozzá.

A Facebook oldalamon megosztottam több barátom, tanárom online elérhető óráját is. 

A lányom edzője rövid videókkal és személyes üzenettel készült a csapatnak, ezt is lejátsszuk minden nap. 

Szóval, az első hetet kibekkeltük.

Kíváncsi vagyok a jövő heti hidegfrontra.